«Η κυβέρνηση σε διακοπές κι όταν επιστρέψει θα κάνει σύσκεψη και θα πάρει μέτρα για την Σαμοθράκη. Αυτό δεν είναι επιτελικό κράτος. Η ανικανότητά τους είναι προφανής, γιατί δεν κατάφεραν να εκτιμήσουν τις συνθήκες που έστελναν ένα πλοίο, και γιατί αποφάσισαν να κάνουν σύσκεψη δεκαπέντε ημέρες αφότου εμφανίσθηκε το πρόβλημα κι αφού η χώρα έγινε ρεζίλι», τόνισε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός στο Κόκκινο και την Ντίνα Μπατζιά, καλώντας την κυβέρνηση να αξιοποιήσει τις μελέτες εφαρμογών που έγιναν από τον ΣΥΡΙΖΑ για να δημοπρατήσει τουλάχιστον το έργο επέκτασης του λιμανιού της Σαμοθράκης.
«Όταν επιστρέψουν λοιπόν όλοι την Δευτέρα, θα πάρουν μέτρα για τη Σαμοθράκη, που στο μεταξύ βίωσε τον πρωτόγνωρο αποκλεισμό επί 10 ημέρες, με τεράστιες συνέπειες στη φήμη του νησιού, στην οικονομία , στις επιχειρήσεις που περιμένουν αυτούς τους δύο μήνες να δουλέψουν όπως στα περισσότερα νησιά, για να αντέξουν τους επόμενους μήνες που έρχονται . Όταν και θα φανεί η ζημιά που έπαθε η Σαμοθράκη», προσθέτει ο κ. Σαντορινιός.
Επισημαίνει πως «η εταιρεία που έχει τις άγονες γραμμές από το 2009 (τα πλοία ΣΑΟΣ και Σαόνησος) έχει παρουσιάσει αρκετά προβλήματα στα πλοία της το τελευταίο χρονικό διάστημα και κάθε φορά –όπως λέει- αναζητούσαμε μία λύση. Η εταιρεία επιδοτείται με σύμβαση του 2009, για το δρομολόγιο. Αν δεν γίνει το δρομολόγιο, δεν πληρώνεται η εταιρεία. Κάθε φορά που παρουσιαζόταν κάποιο πρόβλημα, υπήρχε πλοίο αντικατάστασης. Τον Ιανουάριο που είχαμε αντίστοιχο πρόβλημα και στα δυο πλοία, εμείς αμέσως βάλαμε το οχηματαγωγό ΑΝΑΞ και ταυτόχρονα χρησιμοποιήσαμε το μεγάλο σκάφος του Λιμενικού το ΠΑΘ 090 «Γαύδος» για τις αναγκαίες μεταφορές. Γενάρη αυτά, εποχή που δεν υπάρχουν άλλα σκάφη, γιατί γίνεται η συντήρησή τους και παράλληλα το νησί χωρίς τουρίστες.»
Απαντώντας στις αιτιάσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, ο Νεκτάριος Σαντορινιός διευκρινίζει:
«Όταν παρουσιάσθηκε το πρόβλημα των τελευταίων ημερών, είπαμε από την αρχή πως θα έπρεπε να δοθεί η λύση της μεταφοράς λιγότερων ανθρώπων, 100 κάθε φορά, για να μη φτάσουμε μετά από 10 μέρες να έχουμε 1500 άτομα να περιμένουν. Αν είχε δοθεί αυτή η λύση το πρόβλημα θα ήταν μικρότερο, και στην τροφοδοσία του νησιού. Αντί αυτού η κυβέρνηση επέλεξε να βάλει μετά από 3 μέρες ένα πλοίο πολύ μεγάλο σε σχέση με το λιμάνι της Καμαριώτισας, το ΑΖΟΡΕΣ, που ο καπετάνιος του δεν ήξερε τα νερά. Δεν έχει να κάνει με τα αβαθή που ακούσαμε χθες στην ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου. Έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο κύκλος ελιγμού, όπως λέγεται στην ακτοπλοία, στο λιμάνι είναι 170 μ. και σε έναν τέτοιο κύκλο ελιγμού μπαίνει ένα πλοίο 85-90 μ. κι όχι ένα πλοίο 115 μ. σε αυτές τις καιρικές συνθήκες και με έναν καπετάνιο που δεν γνωρίζει τα νερά στο λιμάνι. Άρα η επιλογή από την πρώτη στιγμή ήταν καταδικασμένη αν αποτύχει, κι αυτό το επισημαίναμε ότι το πλοίο ήταν ακατάλληλο να προσεγγίσει στο νησί. Κι αυτό έγινε, όταν έφτασε , η εταιρεία μετά την πρώτη προσπάθεια προσέγγισης απομάκρυνε το πλοίο ΑΖΟΡΕΣ, επιτείνοντας την ένταση που επικρατούσε στον κόσμο στο λιμάνι. Και δόθηκε λύση μετά από 3 μέρες που ήρθε το ΑΝΔΡΟΣ JET, όμως δεν μπορούσε να δώσει λύση για την τροφοδοσία κι έφεραν και το ΑΝΑΞ. Κι αντί η κυβέρνηση να κάνει σύσκεψη, ή τέλος πάντων να δώσει λύση, δίνει μισή λύση και πάει να κάνει σύσκεψη την Δευτέρα, 15 ημέρες από την ημέρα που εκδηλώθηκε το πρόβλημα! Αυτό είναι πρωτάκουστο, δείχνει ότι το επιτελικό κράτος καθόλου επιτελικό δεν είναι. Γιατί ένα επιτελικό κράτος πρέπει να λειτουργεί αυτόματα, άμεσα, να δίνει απαντήσεις.
Για τις δηλώσεις του κ. Πέτσα περί αδιαφορίας της κυβέρνησης Τσίπρα για τη Σαμοθράκη, ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει:
Το λιμάνι της Καμαριώτισας εδώ και πολλές δεκαετίες έχει προβλήματα, και ποτέ κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτό. Το Πρόγραμμα Έργων Ανάπτυξης Λιμένα, το Master Plan, έγινε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Προβλήματα με φερτά υλικά αναφέρθηκαν τους τελευταίους μήνες, αλλά με τα φερτά που δημιουργούν πρόβλημα στα αβαθή δεν είναι τόσο έντονο πρόβλημα όπως σε άλλες περιπτώσεις και θα αντιμετωπισθούν από τις μελέτες εφαρμογής της πρώτης φάσης επέκτασης του λιμανιού, που ήδη έχει ανατεθεί κι έχουν χρηματοδοτηθεί με 3 εκατ. Άρα λοιπόν αυτά που λέει η κυβέρνηση, είναι προφάσεις εν αμαρτία, διότι μέχρι και τους τελευταίους μήνες δεν είχε αναφερθεί κανένα πρόβλημα σε σχέση με τα αβαθή του λιμανιού και η μόνη κυβέρνηση που ασχολήθηκε ουσιαστικά με το λιμάνι της Καμαριώτισας (Οκτώβριο του 2018 έγινε η παρουσίαση του Master Plan στη Σαμοθράκη) ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Γιατί δεν μπήκε το πλοίο; Γιατί ήταν μεγάλο , όχι γιατί είχε φερτά. Γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν φρόντισαν να ψάξουν να δουν αν μπαίνει το πλοίο σε αυτό το λιμάνι.
Αμέσως μετά το ΠΕΑΛ, δόθηκε η χρηματοδότηση για να γίνουν οι μελέτες εφαρμογής της πρώτης φάσης επέκτασης του λιμανιού. Οι μελετητές έχουν λάβει υπόψη τους το θέμα των φερτών, το οποίο δεν υπήρχε τα 4 χρόνια που λέει η κυβέρνηση, μόνο τους τελευταίους μήνες. Για αυτό δεν εμπόδιζε τα πλοία να μπουν στο λιμάνι. Το πρόβλημα που εμπόδισε το συγκεκριμένο πλοίο να μπει στο λιμάνι της Σαμοθράκης ήταν ότι το πλοίο ήταν πολύ μεγάλο για να χωρέσει στο λιμάνι. Αυτό είναι ένα θέμα που δεν μπορεί να διορθωθεί από τη μία στιγμή στην άλλη, αφορά έργα επέκτασης του λιμένα που για να γίνουν πρέπει να γίνουν μελέτες, τις οποίες τις έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ένα τέτοιο λιμενικό έργο χρειάζεται μία δεκαετία για να ολοκληρωθεί. Η κυβέρνηση λοιπόν καλείται να ολοκληρώσει τις μελέτες εφαρμογών που εμείς έχουμε κάνει και τουλάχιστον ας δημοπρατήσουν το έργο, γιατί δεν θα προλάβουν ούτε αυτοί σε μία τετραετία να το ολοκληρώσουν το έργο . Αυτή είναι η ουσία. Καταλαβαίνω ότι την ανικανότητά τους θέλουν να την μεταφέρουν με μία αντιπολιτευτική λογική προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Η ανικανότητά τους είναι προφανής, πρώτον γιατί δεν κατάφεραν να εκτιμήσουν τις συνθήκες που έστελναν ένα πλοίο, και δεύτερον γιατί αποφάσισαν να κάνουν σύσκεψη δεκαπέντε ημέρες αφότου εμφανίσθηκε το πρόβλημα κι αφού η χώρα έγινε ρεζίλι.